Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3

3 najúčinnejšie cvičenia proti bolesti chrbta pri práci v kancelárii

 

3 najúčinnejšie cvičenia proti bolesti chrbta pri práci v kanceláriiV očiach ostatných sa kancelárska práca javí ako nenáročné vysedávanie pri počítači a dokumentoch. Skutočnosť je však odlišná. Hlavne v oblasti zdravia. Sedavý spôsob života sa všeobecne negatívne podpisuje hlavne pod žalostný stav chrbtice, ktorý môže vyústiť do chronických bolestí.  Ľudská chrbtica je totiž stavaná na pohyb a nie na dlhodobú strnulosť, ochabnutosť.  Chrbtica je súčasť pohybového aparátu, ktorá počas sedenia trpí statickým preťažením. A nielen ona: dlhé sedenie má tiež veľa negatívnych účinkov na svaly, kĺby a krvný obeh. Preto z času na čas vychádzajú odborné publikácie s návodmi, ako postupovať, aby počas pracovných hodín v kancelárií chrbtica nebolela a netuhla. V redakcií Dobrej rady sme si dali za úlohu nájsť jednoduché a zároveň účinné spôsoby krátkeho precvičenia chrbtice.

 

A naďabili sme na meno Nicole Sweet. Toto meno môže v mužskej časti našich čitateľov evokovať skôr zmyselnosť ako pomoc, pravdou však je, že Nicole Sweet patrí  k uznávaným americkým fitness a Pilates trénerkám. V spojení s Health Centre v New Yorku vyvinula jednoduchú sadu účinných cvikov, špeciálne zameranú pre zamestnancov úradov, kancelárií a miest so sedavou prácou. Cviky zabraňujú stuhnutosti a kŕčom chrbtice, ktoré sprevádzajú takzvané „sit-down“ zamestnanie. Výhodou je, že cviky zaberú len krátky čas a navyše ich môžete robiť bez toho, aby ste vzbudzovali neobvyklú pozornosť kolegov.

 

Cvičenie 1: PRIEHYB

Usaďte sa rovno a pohodlne na kancelárskej stoličke, s uvoľnenými ramenami pozdĺž tela. Dlaňami uchopte pevne sedadlo stoličky:

 

3 najúčinnejšie cvičenia proti bolesti chrbta pri práci v kancelárií

 

Ramená zatlačte dozadu a zakloňte hlavu. Držte túto pozíciu po dobu niekoľkých sekúnd:

 

3 najúčinnejšie cvičenia proti bolesti chrbta pri práci v kancelárií

 

Potom sa postupne prehnite dopredu v opačnom smere. Ohnite chrbát a ramená tak, že budete cítiť tlak v žalúdku. Po celý čas pevne držte sedadlo. Opakujte niekoľko krát:

 

3 najúčinnejšie cvičenia proti bolesti chrbta pri práci v kancelárií

 

Cvičenie 2: PREŤAHOVANIE

Seďte vzpriamene a preložte si jednu nohu cez druhú. Jemne zatlačte dlaňou o ohnuté koleno. Druhú ruku položte na členok chodidla:

 

3 najúčinnejšie cvičenia proti bolesti chrbta pri práci v kancelárií

 

Teraz sa nakloňte dopredu. Mali by ste cítiť napätie svalov, zvlášť tých na vnútornej a vonkajšej strane stehien:

 

3 najúčinnejšie cvičenia proti bolesti chrbta pri práci v kancelárii

 

Držte telo v tejto pozícií po dobu tridsiatich sekúnd. Potom vymeňte nohy a cvičenie zopakujte:

 

3 najúčinnejšie cvičenia proti bolesti chrbta pri práci v kancelárii

 

Cvičenie 3: DREPY

Postavte sa pred stoličku s nohami mierne rozkročenými (na šírku ramien) a v miernom podrepe. Ruky zodvihnite pred seba:

 

3 najúčinnejšie cvičenia proti bolesti chrbta pri práci v kancelárii

 

Teraz si sadnite tak, aby sa zadok dotýkal kraja stoličky. Ruky sú stále pred telom. Opäť vstaňte do podrepu. Toto opakujte 10 – 15 krát:

 

3 najúčinnejšie cvičenia proti bolesti chrbta pri práci v kancelárii

 

Nakoniec sa postavte vzpriamene, ruky spustite k telu, otočte dlaňami dozadu a takto stojte približne 10 sekúnd. Nezabudnite sa usmiať na kolegov:

 

3 najúčinnejšie cvičenia proti bolesti chrbta pri práci v kancelárii

 

 

Mohlo by vás tiež zaujímať:

 

Liečivá sila lopúcha

 

Prstová jóga 1: ako vyslať signál k mozgu a duši cez svoje dlane

 

Ďalšie zaujímavé články v sekcii ZDRAVIE A VÝŽIVA

 

 

© WEBY GROUP

Publikovanie a ďalšie šírenie článkov zo zdrojov internetového portálu DobraRada.sk alebo ich jednotlivých častí, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti WEBY GROUP s.r.o zakázané.

V prípade, že máte o ďalšie šírenie článkov záujem, kontaktujte nás na adrese info@dobrarada.sk

 

Foto: autor, Nicole Sweet, novate.ru

Autor: Ivan Nôta


 

VY EŠTE NEMÁTE REKLAMU NA DOBREJ RADE?

Možnosť textovej i banerovej reklamy pre vašu firmu či agentúru


 
kytica.jpg

Sladká kytica na Valentína svojimi rukami


Už ste niekedy dali svojej láske darček so sladkou vôňou? Nie? Nevadí. V každom prípade u väčšiny žien zabodujete s vlastne vyrobenou čokoládovo cukríkovou valentínskou kyticou. My vás dnes naučíme, ako sa takýto jedinečný darček vyrába.


 
umiestnenie.jpg

Umiestnenie plastových pivníc

Podzemné plastové pivnice sa môžu umiestňovať priamo pod dom. V takomto prípade je bez problémov možné mať vstup do pivnice v jednej z miestností - často sa jedná o kuchyňu. Ďalším častým umiestnením plastových pivníc je miesto obklopené stromami. Tie tot


 
kapusta.jpg

Kyslá kapusta ako superliek


Na začiatok dôležité upozornenie. Tento článok je venovaný pozitívnym účinkom domácej kyslej kapusty, nie tej, ktorú kúpite v obchode a ktorá okrem kapusty, soli a bežných korenín obsahuje takmer desať konzervačných zložiek s neznámymi názvami.


 

Cibuľový koláč

Cesto: Múku preosejte, premiešajte so soľou, pridajte kvások pripraven ...

Využite registráciu a nechajte sa pohodlne informovať o novinkách na našej stránke

:
:
Zabudli ste heslo
Registrovať
obr.jpg

Využitie plastovej dlažby a jej výhody

Plastové dlažby môžu vďaka svojim vlastnostiam nájsť extrémne široké využitie vo výrobe, skladoch, prenájmoch, ako podlaha do garáže, podlaha do dielne – to všetko sme už spomínali. No úspešne sa tento typ využíva aj ako športová podlaha, v detských kútik


 

dnes je: 19.1.2017

meniny má: Drahomíra, Mário

podrobný kalendár

19706756

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Drahomíra, Mário | Štvrtok 19.1.2017 |
ÚvodÚvodná stránka