Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu Hlavné menu 5 Prechod na navigáciu Hlavné menu 6
Dobrá rada-praktické rady a tipy

7 tipov proti únave

únava1. Pitný režim. Je viac, než isté, že s úbytkom tekutín stráca náš organizmus vitalitu a silu. Pokiaľ nemáte denný príjem vody 2,5 litra a viac, nastupuje únava a malátnosť. Lekári dokonca odporúčajú pri chronickej únave minimálne 3 litre tekutín denne. Ale pozor – žiadne sladké malinovky, kolu a podobne !


2. Vitamíny. Sú osvedčeným prostriedkom proti únave. Nachádzajú sa nielen v zelenine a ovocí, ale môžeme ich prijímať aj ako doplnok stravy v tabletkách, nápojoch a podobne. Týka sa to hlavne prvkov, ktoré si náš organizmus nedokáže vytvoriť sám (napríklad horčík a podobne). Vynikajúce sú tiež multivitamínové tabletky.


3. Dostatok spánku. Nie je pravda, že dospelým postačí 6 hodín spánku. Odborníci odporúčajú minimálne 7 – 8 hodín kvalitného a výdatného spánku. Nemyslite si však, že svoj nepravidelný nočný oddych si raz za čas vynahradíte desaťhodinovým snením. Budete akurát malátni a to je všetko. Pri spánku totiž platí zásada pravidelnosti. Neponocujte. Spite pravidelne a približne rovnako dlho každý deň.


4. Pravidelné cvičenie. Aj jednoduché cviky dokážu „nakopnúť“ telo a organizmus. Krv sa okysličí a únava vyprchá, akoby šibnutím zázračného prútika. Cvičiť môžete kedykoľvek. V práci, doma, pred spaním aj ráno. Stačí 5 minút a výsledky sa dostavia.


5. Ovocie a zelenina. Osvedčené prostriedky proti únave. Ovocie a zelenina neobsahujú len vitamíny, ale aj draslík, ktorého nedostatok spôsobuje únavu. Zmeňte svoj jedálny lístok. Pokiaľ sa dá, jedzte plodiny aj so šupkou (samozrejme dôkladne umyté). Vynikajúce je tiež odšťavovanie.


6. Zvládanie stresu. Stres je všade naokolo a bojovať s ním nebýva jednoduché. Naučte sa ho zvládať. Nájdite si čas pre seba a relaxujte, športujte, počúvajte hudbu, alebo navštívte hoci aj kino s dobrou komédiou. Smejte sa. Stretávajte sa s priateľmi. Aj plávanie a opaľovanie je osvedčený prostriedok proti stresu. Využite slnečné dni.


7. Skontrolujte svoje lieky. Niekedy býva ťažké dopátrať sa k tomu, čo zapríčiňuje vašu únavu. Je dobré prečítať si príbalové letáky liekov, ktoré používate. Veľakrát spôsobujú únavu práve lieky svojimi vedľajšími účinkami. Ak je únava chronická, prekonzultujte to s vašim lekárom.

 


 

! SOS- PORAĎTE MI !

Máte problém a neviete si s ním rady? Napíšte nám!

veniec.jpg

Adventný veniec zo 4 druhov vetvičiek

Jednoduchá príprava a kopec radosti. Potrebujete holé vetvičky tuje na výrobu korpusu, zelený drôt a vetvičky napríkla jedle, smreku, tuje a buksusu. Výber záleží len od vašich možností a fantázie.


 
1.jpg

BUDE DĚDIČSTVÍ BOLKA POLÍVKU NEPREKONATEĽNÉ?

”Dědictví 2 alebo kurvaseneříká” je dlho očakávaným pokračovaním kultovej komédie ”Kurvahošigutntag” spred 22 rokov. Opäť sa medzi nás vracia dobrák Bohuš v podaní jedinečného Bolka Polívku. Na plátno sa podarilo dostať tekmer všetky dobre známe postavy.


 
med.jpg

Nahraďte chémiu medom

Med si môžeme dávať do čaju a kávy, mazať ho na chlieb alebo len tak jesť po lyžičkách. Môžeme ho vlastne použiť všade tam, kam sme zvyknutí dávať cukor, ale pozor - ak zahrejete med na viac ako 40 stupňov, jeho liečivé účinky sa strácajú.


 
1.jpg

Rozdelenie bytov podľa stupňa elektrizácie

Ako sa rozdeľujú byty podľa príkonu elektrickej energie?


 

Štedrodenná polievka

Dajte variť umyté údené kosti s polievkovým korením a bobkovým listom, ...

Využite registráciu a nechajte sa pohodlne informovať o novinkách na našej stránke

:
:
Zabudli ste heslo
Registrovať

dnes je: 25.11.2014

meniny má: Katarína

podrobný kalendár


12669816

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Katarína | Utorok 25.11.2014 |
Úvodná stránka