Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu Hlavné menu 5 Prechod na navigáciu Hlavné menu 6 Prechod na navigáciu vodorovná
Dobrá rada-praktické rady a tipy

7 tipov proti únave

1. Pitný režim. Je viac, než isté, že s úbytkom tekutín stráca náš organizmus vitalitu a silu. Pokiaľ nemáte denný príjem vody 2,5 litra a viac, nastupuje únava a malátnosť. Lekári dokonca odporúčajú pri chronickej únave minimálne 3 litre tekutín denne. Ale pozor – žiadne sladké malinovky, kolu a podobne !


2. Vitamíny. Sú osvedčeným prostriedkom proti únave. Nachádzajú sa nielen v zelenine a ovocí, ale môžeme ich prijímať aj ako doplnok stravy v tabletkách, nápojoch a podobne. Týka sa to hlavne prvkov, ktoré si náš organizmus nedokáže vytvoriť sám (napríklad horčík a podobne). Vynikajúce sú tiež multivitamínové tabletky.

 

Únava a stres

 


3. Dostatok spánku. Nie je pravda, že dospelým postačí 6 hodín spánku. Odborníci odporúčajú minimálne 7 – 8 hodín kvalitného a výdatného spánku. Nemyslite si však, že svoj nepravidelný nočný oddych si raz za čas vynahradíte desaťhodinovým snením. Budete akurát malátni a to je všetko. Pri spánku totiž platí zásada pravidelnosti. Neponocujte. Spite pravidelne a približne rovnako dlho každý deň.


4. Pravidelné cvičenie. Aj jednoduché cviky dokážu „nakopnúť“ telo a organizmus. Krv sa okysličí a únava vyprchá, akoby šibnutím zázračného prútika. Cvičiť môžete kedykoľvek. V práci, doma, pred spaním aj ráno. Stačí 5 minút a výsledky sa dostavia.


5. Ovocie a zelenina. Osvedčené prostriedky proti únave. Ovocie a zelenina neobsahujú len vitamíny, ale aj draslík, ktorého nedostatok spôsobuje únavu. Zmeňte svoj jedálny lístok. Pokiaľ sa dá, jedzte plodiny aj so šupkou (samozrejme dôkladne umyté). Vynikajúce je tiež odšťavovanie.


6. Zvládanie stresu. Stres je všade naokolo a bojovať s ním nebýva jednoduché. Naučte sa ho zvládať. Nájdite si čas pre seba a relaxujte, športujte, počúvajte hudbu, alebo navštívte hoci aj kino s dobrou komédiou. Smejte sa. Stretávajte sa s priateľmi. Aj plávanie a opaľovanie je osvedčený prostriedok proti stresu. Využite slnečné dni.


7. Skontrolujte svoje lieky. Niekedy býva ťažké dopátrať sa k tomu, čo zapríčiňuje vašu únavu. Je dobré prečítať si príbalové letáky liekov, ktoré používate. Veľakrát spôsobujú únavu práve lieky svojimi vedľajšími účinkami. Ak je únava chronická, prekonzultujte to s vašim lekárom.

 

Foto: beautyholic.ru


 
franc.jpg

Ako vám pomôže francúzsky odtok?

Jeden zo spôsobov, ako bojovať proti nechcenej vode na pozemku


 

! SOS- PORAĎTE MI !

Máte problém a neviete si s ním rady? Napíšte nám!

vyvar.jpg

Poznáte tekutý všeliek s názvom Podopo?

Mnohí z generácie dnešných 40+ si určite spomenú na chvíle, keď ich ako malé deti skolila chrípka. Utekala vtedy babička pre Paralen? Kdeže – naordinovala im PoDoPo – poctivú domácu polievku, vývar v horúcom stave. A tento liek zabral.


 
dren2.jpg

Postup pri drenáži

Prečítajte si ako by ste mali správne postupovať pri drenáži zamokrených záhrad


 
dieta.jpg

Externá maternica alebo dieťa sa nerodí s manuálom

Myslíte si, že svojmu dieťaťu dávate od narodenia všetko a že z neho vychováte budúceho bezproblémového dospeláka? Ukážeme si, že často nevedomky robíme chyby, ktoré v budúcnosti môžu byť pre nášho potomka nebezpečné. A začína to hneď po pôrode.


 

Letná pochúťka

Smotanu zmiešajte s jogurtom a rozdeľte na dve časti. Do jednej polovi ...

Využite registráciu a nechajte sa pohodlne informovať o novinkách na našej stránke

:
:
Zabudli ste heslo
Registrovať

dnes je: 30.7.2015

meniny má: Libuša

podrobný kalendár

14601091

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Libuša | Štvrtok 30.7.2015 |
Úvodná stránka