Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu Hlavné menu 5 Prechod na navigáciu Hlavné menu 6
Dobrá rada-praktické rady a tipy

7 tipov proti únave

únava1. Pitný režim. Je viac, než isté, že s úbytkom tekutín stráca náš organizmus vitalitu a silu. Pokiaľ nemáte denný príjem vody 2,5 litra a viac, nastupuje únava a malátnosť. Lekári dokonca odporúčajú pri chronickej únave minimálne 3 litre tekutín denne. Ale pozor – žiadne sladké malinovky, kolu a podobne !


2. Vitamíny. Sú osvedčeným prostriedkom proti únave. Nachádzajú sa nielen v zelenine a ovocí, ale môžeme ich prijímať aj ako doplnok stravy v tabletkách, nápojoch a podobne. Týka sa to hlavne prvkov, ktoré si náš organizmus nedokáže vytvoriť sám (napríklad horčík a podobne). Vynikajúce sú tiež multivitamínové tabletky.


3. Dostatok spánku. Nie je pravda, že dospelým postačí 6 hodín spánku. Odborníci odporúčajú minimálne 7 – 8 hodín kvalitného a výdatného spánku. Nemyslite si však, že svoj nepravidelný nočný oddych si raz za čas vynahradíte desaťhodinovým snením. Budete akurát malátni a to je všetko. Pri spánku totiž platí zásada pravidelnosti. Neponocujte. Spite pravidelne a približne rovnako dlho každý deň.


4. Pravidelné cvičenie. Aj jednoduché cviky dokážu „nakopnúť“ telo a organizmus. Krv sa okysličí a únava vyprchá, akoby šibnutím zázračného prútika. Cvičiť môžete kedykoľvek. V práci, doma, pred spaním aj ráno. Stačí 5 minút a výsledky sa dostavia.


5. Ovocie a zelenina. Osvedčené prostriedky proti únave. Ovocie a zelenina neobsahujú len vitamíny, ale aj draslík, ktorého nedostatok spôsobuje únavu. Zmeňte svoj jedálny lístok. Pokiaľ sa dá, jedzte plodiny aj so šupkou (samozrejme dôkladne umyté). Vynikajúce je tiež odšťavovanie.


6. Zvládanie stresu. Stres je všade naokolo a bojovať s ním nebýva jednoduché. Naučte sa ho zvládať. Nájdite si čas pre seba a relaxujte, športujte, počúvajte hudbu, alebo navštívte hoci aj kino s dobrou komédiou. Smejte sa. Stretávajte sa s priateľmi. Aj plávanie a opaľovanie je osvedčený prostriedok proti stresu. Využite slnečné dni.


7. Skontrolujte svoje lieky. Niekedy býva ťažké dopátrať sa k tomu, čo zapríčiňuje vašu únavu. Je dobré prečítať si príbalové letáky liekov, ktoré používate. Veľakrát spôsobujú únavu práve lieky svojimi vedľajšími účinkami. Ak je únava chronická, prekonzultujte to s vašim lekárom.

 


 
Mediálni partneri
cerpadlo.jpg

Systémy tepelných čerpadiel

Systém tepelného čerpadla môže ako zdroj využívať teplo zo studne.


 

! SOS- PORAĎTE MI !

Máte problém a neviete si s ním rady? Napíšte nám!

šťava.jpg

Pijete šťavu zo zemiakov? Robíte dobre!

Nie, nežartujeme. Zemiaky obsahujú malé množstvo rôznych benzodiazepínov, sedatívnych zložiek, ktoré sa bežne pridávajú do liekov. Jednou z látok, ktoré sa v zemiakoch nachádzajú, je diazepam, účinná látka aj v dobre známom preparáte Valium.


 
outdom.jpg

Outrial – vyšší level átriového domu

Atypické átrium, ktoré je zároveň súčasťou interiéru i exteriéru budovy.


 
soda.jpg

Magický kúpeľ zo sódy bikarbóny

Sódu bikarbónu poznali už v starom Egypte a postupne sa potvrdzovali jej blahodarné účinky nielen na žalúdok, ale aj na naše telo a zdravie. Dnes nebudeme písať o tom, ako nám sóda pomáha pri pálení záhy, bielení zubov, upratovaní domácnosti a podobne. P


 

Kokosové rezy

Vyšľahajte bielky s cukrom na tuhý sneh. Za stáleho miešania postupne ...

Využite registráciu a nechajte sa pohodlne informovať o novinkách na našej stránke

:
:
Zabudli ste heslo
Registrovať

dnes je: 26.4.2015

meniny má: Jaroslava

podrobný kalendár


13796537

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Jaroslava | Nedeľa 26.4.2015 |
Úvodná stránka