Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3

7 tipov proti únave

 

1. Pitný režim. Je viac, než isté, že s úbytkom tekutín stráca náš organizmus vitalitu a silu. Pokiaľ nemáte denný príjem vody 2,5 litra a viac, nastupuje únava a malátnosť. Lekári dokonca odporúčajú pri chronickej únave minimálne 3 litre tekutín denne. Ale pozor – žiadne sladké malinovky, kolu a podobne !

2. Vitamíny. Sú osvedčeným prostriedkom proti únave. Nachádzajú sa nielen v zelenine a ovocí, ale môžeme ich prijímať aj ako doplnok stravy v tabletkách, nápojoch a podobne. Týka sa to hlavne prvkov, ktoré si náš organizmus nedokáže vytvoriť sám (napríklad horčík a podobne). Vynikajúce sú tiež multivitamínové tabletky.

 

Únava a stres

3. Dostatok spánku. Nie je pravda, že dospelým postačí 6 hodín spánku. Odborníci odporúčajú minimálne 7 – 8 hodín kvalitného a výdatného spánku. Nemyslite si však, že svoj nepravidelný nočný oddych si raz za čas vynahradíte desaťhodinovým snením. Budete akurát malátni a to je všetko. Pri spánku totiž platí zásada pravidelnosti. Neponocujte. Spite pravidelne a približne rovnako dlho každý deň.

4. Pravidelné cvičenie. Aj jednoduché cviky dokážu „nakopnúť“ telo a organizmus. Krv sa okysličí a únava vyprchá, akoby šibnutím zázračného prútika. Cvičiť môžete kedykoľvek. V práci, doma, pred spaním aj ráno. Stačí 5 minút a výsledky sa dostavia.

5. Ovocie a zelenina. Osvedčené prostriedky proti únave. Ovocie a zelenina neobsahujú len vitamíny, ale aj draslík, ktorého nedostatok spôsobuje únavu. Zmeňte svoj jedálny lístok. Pokiaľ sa dá, jedzte plodiny aj so šupkou (samozrejme dôkladne umyté). Vynikajúce je tiež odšťavovanie.

6. Zvládanie stresu. Stres je všade naokolo a bojovať s ním nebýva jednoduché. Naučte sa ho zvládať. Nájdite si čas pre seba a relaxujte, športujte, počúvajte hudbu, alebo navštívte hoci aj kino s dobrou komédiou. Smejte sa. Stretávajte sa s priateľmi. Aj plávanie a opaľovanie je osvedčený prostriedok proti stresu. Využite slnečné dni.

7. Skontrolujte svoje lieky. Niekedy býva ťažké dopátrať sa k tomu, čo zapríčiňuje vašu únavu. Je dobré prečítať si príbalové letáky liekov, ktoré používate. Veľakrát spôsobujú únavu práve lieky svojimi vedľajšími účinkami. Ak je únava chronická, prekonzultujte to s vašim lekárom.

 

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Ako prežiť deň bez stresu, strachu a depresie

Proti stresu a nervozite

Prečítajte si ďalšie zaujímavosti v článkoch v sekcii Zdravie a výživa
 

© WEBY GROUP
Publikovanie a ďalšie šírenie článkov zo zdrojov internetového portálu DobraRada.sk alebo ich jednotlivých častí, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti WEBY GROUP s.r.o zakázané.

V prípade, že máte o ďalšie šírenie článkov záujem, kontaktujte nás na adrese info@dobrarada.sk

 

Foto: beautyholic.ru


 

VY EŠTE NEMÁTE REKLAMU NA DOBREJ RADE?

Možnosť textovej i banerovej reklamy pre vašu firmu či agentúru


 
obr.jpg

Úžasné masky z droždia na vlasy


Čerstvé droždie obsahuje veľké množstvo vitamínov rady B a tiež dôležitých minerálov. Preto majú masky na vlasy vyrobené z droždia širokú škálu účinkov a sú vhodné na rôzne typy vlasov. Suchým vlasom dodávajú hebkosť, poškodeným vlasom doprajú výživu


 
TIP.jpg

Ideálne usporiadanie kuchyne

Podobne ako pri zariaďovaní iných miestností aj v kuchyni sa riadime osvedčenými pravidlami. Podľa odborných štúdií môžeme kuchyňu rozdeliť na tri zóny - zónu skladovania potravín (chladnička, mraznička, špajza), zónu varenia (pracovná plocha, sporák, rúr


 
krokanty.jpg

Nepečené mňamky


Milujú ich všetci, starí i mladí bez výnimky. Prinášame vám niekoľko veľmi jednoduchých a chutných mňamiek, ktoré si nevyžadujú náročnú prípravu a v postate ich máte hotové za pár minút. Verte, že budú všetkým skutočne chutiť! Napríklad také guličky


 

Hovädzie na karí korení

Zemiaky očistite, pokrájajte na tenšie kolieska a varte asi 5 min. Nec ...

Využite registráciu a nechajte sa pohodlne informovať o novinkách na našej stránke

:
:
Zabudli ste heslo
Registrovať
tip.jpg

Osvetlenie spálne

Zrejme sú preč časy, keď osvetlenie spálne tvorilo centrálne stropné svietidlo a dve nočné lampy na stolíkoch vedľa postele. Kvalitný spánok sa totiž odvíja aj od osvetlenia tesne pred ním, kým sme ešte v bdelom stave.


 

dnes je: 8.12.2016

meniny má: Marína

podrobný kalendár

19328979

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Marína | Štvrtok 8.12.2016 |
ÚvodÚvodná stránka