Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu Hlavné menu 5 Prechod na navigáciu Hlavné menu 6
Dobrá rada-praktické rady a tipy

7 tipov proti únave

únava1. Pitný režim. Je viac, než isté, že s úbytkom tekutín stráca náš organizmus vitalitu a silu. Pokiaľ nemáte denný príjem vody 2,5 litra a viac, nastupuje únava a malátnosť. Lekári dokonca odporúčajú pri chronickej únave minimálne 3 litre tekutín denne. Ale pozor – žiadne sladké malinovky, kolu a podobne !


2. Vitamíny. Sú osvedčeným prostriedkom proti únave. Nachádzajú sa nielen v zelenine a ovocí, ale môžeme ich prijímať aj ako doplnok stravy v tabletkách, nápojoch a podobne. Týka sa to hlavne prvkov, ktoré si náš organizmus nedokáže vytvoriť sám (napríklad horčík a podobne). Vynikajúce sú tiež multivitamínové tabletky.


3. Dostatok spánku. Nie je pravda, že dospelým postačí 6 hodín spánku. Odborníci odporúčajú minimálne 7 – 8 hodín kvalitného a výdatného spánku. Nemyslite si však, že svoj nepravidelný nočný oddych si raz za čas vynahradíte desaťhodinovým snením. Budete akurát malátni a to je všetko. Pri spánku totiž platí zásada pravidelnosti. Neponocujte. Spite pravidelne a približne rovnako dlho každý deň.


4. Pravidelné cvičenie. Aj jednoduché cviky dokážu „nakopnúť“ telo a organizmus. Krv sa okysličí a únava vyprchá, akoby šibnutím zázračného prútika. Cvičiť môžete kedykoľvek. V práci, doma, pred spaním aj ráno. Stačí 5 minút a výsledky sa dostavia.


5. Ovocie a zelenina. Osvedčené prostriedky proti únave. Ovocie a zelenina neobsahujú len vitamíny, ale aj draslík, ktorého nedostatok spôsobuje únavu. Zmeňte svoj jedálny lístok. Pokiaľ sa dá, jedzte plodiny aj so šupkou (samozrejme dôkladne umyté). Vynikajúce je tiež odšťavovanie.


6. Zvládanie stresu. Stres je všade naokolo a bojovať s ním nebýva jednoduché. Naučte sa ho zvládať. Nájdite si čas pre seba a relaxujte, športujte, počúvajte hudbu, alebo navštívte hoci aj kino s dobrou komédiou. Smejte sa. Stretávajte sa s priateľmi. Aj plávanie a opaľovanie je osvedčený prostriedok proti stresu. Využite slnečné dni.


7. Skontrolujte svoje lieky. Niekedy býva ťažké dopátrať sa k tomu, čo zapríčiňuje vašu únavu. Je dobré prečítať si príbalové letáky liekov, ktoré používate. Veľakrát spôsobujú únavu práve lieky svojimi vedľajšími účinkami. Ak je únava chronická, prekonzultujte to s vašim lekárom.

 


 
Mediálni partneri
revizia 02.jpg

Revízna správa komína je úradný doklad

Dnes už bežná "potvrdenka" od kaminára nestačí


 

! SOS- PORAĎTE MI !

Máte problém a neviete si s ním rady? Napíšte nám!

david.jpg

Tajomstvá penisu

Názov penis sa pre tento orgán používa pramálo. Skôr sme zvyknutí na viac, ako 20 prezývok a dvojzmyslov pre túto (údajne) mužskú pýchu. Dnes sa veľmi anatómiou mužských rozmnožovacích orgánov nebudeme, pretože aj tak je množstvo zaujímavostí, ktoré ste m


 
komin cistenie 01.jpg

Výlez ku komínu je bežnou súčasťou domov

Ochrana zdravia pri svojpomocnom čistení komínov


 
noha2.jpg

Ako odstrániť bolesť chrbtice pomocou masáže

Vedeli ste, že vašu chrbticu „nájdete“ na okraji chodidla? Práve do týchto miest sa premietajú všetky problémy s ňou spojené a my si ju môžeme nahmatať vo forme masážnych bodov. Masážou týchto bodov na nohe môžeme zmierniť stuhnutosť, bolesť a napätie.


 

Koláč s rebarborovou plnkou

Vajcia s cukrom šľahajte dovtedy, kým sa ich objem nezdvojnásobí. Poto ...

Využite registráciu a nechajte sa pohodlne informovať o novinkách na našej stránke

:
:
Zabudli ste heslo
Registrovať

dnes je: 23.5.2015

meniny má: Želmíra

podrobný kalendár


14040537

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Želmíra | Sobota 23.5.2015 |
Úvodná stránka