Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu Hlavné menu 5 Prechod na navigáciu Hlavné menu 6
Dobrá rada-praktické rady a tipy

7 tipov proti únave

únava1. Pitný režim. Je viac, než isté, že s úbytkom tekutín stráca náš organizmus vitalitu a silu. Pokiaľ nemáte denný príjem vody 2,5 litra a viac, nastupuje únava a malátnosť. Lekári dokonca odporúčajú pri chronickej únave minimálne 3 litre tekutín denne. Ale pozor – žiadne sladké malinovky, kolu a podobne !


2. Vitamíny. Sú osvedčeným prostriedkom proti únave. Nachádzajú sa nielen v zelenine a ovocí, ale môžeme ich prijímať aj ako doplnok stravy v tabletkách, nápojoch a podobne. Týka sa to hlavne prvkov, ktoré si náš organizmus nedokáže vytvoriť sám (napríklad horčík a podobne). Vynikajúce sú tiež multivitamínové tabletky.


3. Dostatok spánku. Nie je pravda, že dospelým postačí 6 hodín spánku. Odborníci odporúčajú minimálne 7 – 8 hodín kvalitného a výdatného spánku. Nemyslite si však, že svoj nepravidelný nočný oddych si raz za čas vynahradíte desaťhodinovým snením. Budete akurát malátni a to je všetko. Pri spánku totiž platí zásada pravidelnosti. Neponocujte. Spite pravidelne a približne rovnako dlho každý deň.


4. Pravidelné cvičenie. Aj jednoduché cviky dokážu „nakopnúť“ telo a organizmus. Krv sa okysličí a únava vyprchá, akoby šibnutím zázračného prútika. Cvičiť môžete kedykoľvek. V práci, doma, pred spaním aj ráno. Stačí 5 minút a výsledky sa dostavia.


5. Ovocie a zelenina. Osvedčené prostriedky proti únave. Ovocie a zelenina neobsahujú len vitamíny, ale aj draslík, ktorého nedostatok spôsobuje únavu. Zmeňte svoj jedálny lístok. Pokiaľ sa dá, jedzte plodiny aj so šupkou (samozrejme dôkladne umyté). Vynikajúce je tiež odšťavovanie.


6. Zvládanie stresu. Stres je všade naokolo a bojovať s ním nebýva jednoduché. Naučte sa ho zvládať. Nájdite si čas pre seba a relaxujte, športujte, počúvajte hudbu, alebo navštívte hoci aj kino s dobrou komédiou. Smejte sa. Stretávajte sa s priateľmi. Aj plávanie a opaľovanie je osvedčený prostriedok proti stresu. Využite slnečné dni.


7. Skontrolujte svoje lieky. Niekedy býva ťažké dopátrať sa k tomu, čo zapríčiňuje vašu únavu. Je dobré prečítať si príbalové letáky liekov, ktoré používate. Veľakrát spôsobujú únavu práve lieky svojimi vedľajšími účinkami. Ak je únava chronická, prekonzultujte to s vašim lekárom.

 


 
Mediálni partneri
instalacia digestora.jpg

Pre správnu inštaláciu digestora

Ako namontovať digestor aby fungoval na plný výkon?


 

! SOS- PORAĎTE MI !

Máte problém a neviete si s ním rady? Napíšte nám!

sol.jpg

Pravda o soli

V dôsledku spracovania sa soľ stáva neživou - je z nej vyrábaný neprírodný chlorid sodný s chemickými prísadami, ktoré znemožňujú jej zužitkovanie v tele. Telo potom musí vynakladať obrovské množstvá energie a obetovať mnoho bunkových tekutín, aby neutral


 
filter.jpg

Rozdelenie rekuperačných filtrov

Ako sa delia rekuperačné filtre a aká je ich kvalita


 
10.jpg

Vypestujte si záhradný altánok

Máte veľkú záhradu a premýšľate, čím ju ozvláštniť? Vyskúšajte altánok. Nie však ten z obchodu, ale taký, ktorý si sami vypestujete. Z vŕbového prútia. Ohybné prúty vŕby sa od nepamäti používali k pleteniu aj ako stavebný či spojovací materiál.


 

Vatikánska káva

Mlieko a cukor priveďte do varu, pridajte kávu a opäť nechajte prejsť ...

foto.jpg

Lezenie a cykloturistika v Bytči

Okolie Bytče je bohaté na turistické i cyklistické chodníčky


 

Využite registráciu a nechajte sa pohodlne informovať o novinkách na našej stránke

:
:
Zabudli ste heslo
Registrovať

dnes je: 29.3.2015

meniny má: Miroslav

podrobný kalendár


13571826

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Miroslav | Nedeľa 29.3.2015 |
Úvodná stránka