Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3

Stravovanie v lete

Z dôvodu vysokých teplôt nám v lete často chýba chuť do jedla. Horúčava a hlad však jednoducho nepatria k sebe. Je to prirodzené, lebo pri výrobe telesného tepla nepotrebuje telo v letných mesiacoch toľko energie, ako v zime. Preto jednoducho chuť do jedla strácame.

 

Stravovanie v lete



Malé porcie - ľahké jedlá

Keď nám teda chýba chuť do jedla, mali by sme aj skutočne menej jesť. U tých, ktorí majú problémy s nadváhou a chcú ich vyriešiť, je toto obdobie veľmi vhodné na chudnutie. Pre letnú diétu platí jednoduché pravidlo- menej je niekedy viac. Jesť by mal človek len vtedy, keď má na jedlo chuť, malé porcie a ľahkú stravu.


Základom takejto stravy je zelenina. Tá telu nedodáva až toľko energie, ale dodáva mu veľmi potrebnú vodu a práve tie minerálne látky, ktoré sa z neho pri vylučovaní potu strácajú.


Prílohy akými sú napríklad zemiaky môžete pokojne vynechať.
Ryby treba pripravovať na uvoľnenej vode, bez pridania oleja. Olej a masť sú totiž práve tou súčasťou jedál, ktorá je pri požívaní jedál v horúčavách úplne zbytočná.
Kto však skutočne mieni schudnúť nesmie zabúdať na pohyb.



Nektarinky

Stravovanie v lete V horúčavách je pokožka veľmi dobre prekrvovaná a my sa potíme. To môže byť niekedy dosť nepríjemné, ale ako vieme, potenie je nevyhnuté k tomu, aby sa náš organizmus neprehrial. Náš „chladiaci systém“ môžeme podporiť extra porciou Vitamínu C. Dopomôžu nám k tomu nektarinky.


200 g nektariniek pokryje dennú potrebu C vitamínu. Najväčšie množstvo vitamínov sa ukrýva pod ich šupkou, preto ich len dobre umyme a radšej nešúpme, aby sme sa o tento zdroj zdravia nepripravili. Nektarinky okrem veľkého množstvu C vitamínu obsahujú aj pre telo veľmi užitočnú kyselinu salicylovú, ktorá má vynikajúce protizápalové účinky a môže preto pomôcť aj pri úpaloch.



Šaláty - listy krásy

V lete jedzte hlavne veľa listového šalátu. Obsahujú totiž dôležitú kyselinu fólovú, ktorá práve v letnom období v tele často absentuje, pretože ju letné slnko dokáže rýchlo zničiť. Kyselina fólová je neodmysliteľná pre rast buniek, elasticitu pokožky a tvorbu krvi. Soľ v zálevke a dodatky do šalátu napr. kukurica podporujú viazanie B-vitamínu v tele. Porcia šalátu pokraje potrebu kyseliny fólovej na celý deň. Mal by byť čerstvý a nie niekoľko hodín odstáty na slnku a v teple.



Paradajky- ochranný faktor 2-4

Paradajka je s vyše 90 % obsahom vody pre telo jedným z najväčších dodávateľov tekutín. Okrem toho telu bohato dodáva kálium, potrebné pre svalstvo. Jej najúčinnejšou zložkou je však látka Lykopin, ktorá ochraňuje pokožku pred UV žiarením a ochraňuje pred úpalom. V jednej zaujímavej štúdii bolo dokázené, že zo 40 g paradajkového pretlaku a 10 g olivového oleja na deň dokáže telo ochrániť tak, ako ochraňuje ľudí so svetlou pleťou faktor 2 a tmavé typy faktor 4.


Lykopin má najlepšie účinky vtedy, ak sa paradajka konzumuje nakrájaná na malé kúsky a samozrejme so šupkou. Môžeme ju krátko podusiť na oleji.


Francúzski vedci odporúčajú zjesť denne 50- 100 g domáceho paradajkového pyré- rastlinný olej ako výbornú ochranu pokožky pred letným slnkom.



Jedzte jogurt – nebudete unavení!

Jedným so sprievodných znakom leta sú aj letné flirty a zoznamovanie sa s novými ľudmi, s ktorými sme si akosi bližšie ako počas zimného obdobia.


Hlavné pravidlo: čerstvý dych.
Jedte veľa jogurtu. Jeho mikrokultúry zadraňujú tvorbe zápachu v ústnej dutine. Okrem toho pôsobí antibakteriálne, stabilizuje flóru v črevách a ochraňuje pred hnačkami. Odporúčasa zjesť 100- 150 g jogurtu denne, najlepšie, ak si ho rozdelíte na 2x. Nemusí byť probiotický a najlepšie biely. Farbivá a vône môžu zápach v ústnej dutine znovu podporiť a to si predsa neželáme.



Sézamový olej na dobrú náladu

Byť každý deň dobre naladený, to je si snom mnohých z nás. K tomu, aby to tak skutočne bolo nám pomôže sézamový olej. Jeho ligníny sa postarajú o posilnenie našej nervovej sústavy a zaúčinkujú proti stresu. Sézamový olej obsahuje aj vzácne nenasýtené kyseliny, ktoré efektívne podporujú prácu C a E- vitamínu potrebných pre ochranu pokožky.
Sézamový olej môže byť využitý aj pri tepelných úpravách jedál.

 

Stravovanie v lete

 

Foto:setwalls.ru, frukty-i-owoshi.ru, iamcook.ru


 

VY EŠTE NEMÁTE REKLAMU NA DOBREJ RADE?

Možnosť textovej i banerovej reklamy pre vašu firmu či agentúru


 
kytica.jpg

Sladká kytica na Valentína svojimi rukami


Už ste niekedy dali svojej láske darček so sladkou vôňou? Nie? Nevadí. V každom prípade u väčšiny žien zabodujete s vlastne vyrobenou čokoládovo cukríkovou valentínskou kyticou. My vás dnes naučíme, ako sa takýto jedinečný darček vyrába.


 
umiestnenie.jpg

Umiestnenie plastových pivníc

Podzemné plastové pivnice sa môžu umiestňovať priamo pod dom. V takomto prípade je bez problémov možné mať vstup do pivnice v jednej z miestností - často sa jedná o kuchyňu. Ďalším častým umiestnením plastových pivníc je miesto obklopené stromami. Tie tot


 
kapusta.jpg

Kyslá kapusta ako superliek


Na začiatok dôležité upozornenie. Tento článok je venovaný pozitívnym účinkom domácej kyslej kapusty, nie tej, ktorú kúpite v obchode a ktorá okrem kapusty, soli a bežných korenín obsahuje takmer desať konzervačných zložiek s neznámymi názvami.


 

Cibuľový koláč

Cesto: Múku preosejte, premiešajte so soľou, pridajte kvások pripraven ...

Využite registráciu a nechajte sa pohodlne informovať o novinkách na našej stránke

:
:
Zabudli ste heslo
Registrovať
obr.jpg

Využitie plastovej dlažby a jej výhody

Plastové dlažby môžu vďaka svojim vlastnostiam nájsť extrémne široké využitie vo výrobe, skladoch, prenájmoch, ako podlaha do garáže, podlaha do dielne – to všetko sme už spomínali. No úspešne sa tento typ využíva aj ako športová podlaha, v detských kútik


 

dnes je: 19.1.2017

meniny má: Drahomíra, Mário

podrobný kalendár

19706819

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Drahomíra, Mário | Štvrtok 19.1.2017 |
ÚvodÚvodná stránka