banner
Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu vodorovná

10 zdravých potravín u vás doma

 

V dnešnej honbe za zdravým stravovaním sa veľakrát zabúda na fakt, že tie najzdravšie potraviny máte často hneď po ruke. Ak chcete čerpať dostatok vitamínov a minerálov z bežnej potravy, pozrite sa na tento zoznam desiatich najzdravších potravín sveta a zaraďujte ich pravidelne do vášho jedálnička.

 

10 zdravých potravín u vás doma

 

Brokolica
Obyčajná brokolica má až zázračné účinky. Pomáha srdcovým ochorením, pri problémoch s prostatou aj pri cukrovke. Obsahuje tiež významné množstvo vitamínu C a B, beta-karoténu a kyseliny listovej. Ponúka mnohé minerálne látky - vápnik, fosfor a draslík. Zaujímavosťou môže byť, že jedna stredne veľká brokolica obsahuje viac ako 100% odporúčanej dennej dávky vitamínu C a takmer 200% vitamínu K, ktorý je v našom tele nevyhnutný pre tvorbu dôležitých proteínov.

Citróny
Nikoho neprekvapí, že citrón je priamo nabitý vitamínom C. Ak teda nemáte po ruke brokolicu, siahnite práve po ňom. Z jediného jeho plodu totiž získate množstvo vitamínu C aj nad rámec dennej dávky. Ďalšie látky obsiahnuté v citrónu tiež môžu významne zabraňovať tvorbe rakovinových buniek a pôsobí v organizme protizápalovo. Jeho konzumácia je preto vhodná pri všetkých vírusových a bakteriálnych nákazách.

Tip: Dostaňte nielen z citrónov všetku cennou šťavu s pomocou odšťavovačov a lisov na citrusy od výrobcu Gorenje.

 

10 zdravých potravín u vás doma

 

Vlašské orechy
Vlašské orechy obsahujú najviac omega 3 mastných kyselín zo všetkých orechov vôbec. Obsahujú tiež veľké množstvo antioxidantov a chránia bunky pred negatívnym vplyvom voľných radikálov. Vlašské orechy sú tiež veľmi bohaté na fosfor a draslík, čo prospieva kardiovaskulárnemu systému. Ďalej obsahujú veľké množstvo železa, horčíka, vápnika, a predovšetkým zinku a medi na podporu kĺbov a kostí.

Tip: Vlašské orechy cez zimu najlepšie uchováte sušené. Na sušenie orechov i ostatného ovocia a zeleniny sú ideálne kombinované sporáky od výrobcu Mora.

Cesnak
O cesnaku sa často hovorí ako o prírodnom antibiotiku a nie je to náhodou. Obsahuje totiž veľké množstvo látky allinin, ktorá v tele úspešne ničí baktérie a vírusy. Cesnak tiež znižuje v tele hladinu škodlivého cholesterolu a chráni pred chorobami, ako sú opary, plesne, či kôrnatenie ciev. Cesnak je ďalej bohatý na rad ďalších vitamínov, dokonca aj vápnik a jód. Má pozitívne účinky aj na trávenie, ničí parazity v črevách a ďalej prospieva srdcu.

Špenát
Špenát obsahuje hneď dva významné antioxidanty posilňujúce imunitný systém - luteín a zeaxantín. Tiež obsahuje veľké množstvo kyseliny listovej a niektoré antioxidanty, ktoré majú veľmi pozitívny vplyv na kvalitu zraku. Špenát je tiež považovaný za najlepšiu zeleninu, ktorú možno jesť ako prevenciu proti rakovine a významne napomáha v boji proti depresiám.

 

10 zdravých potravín u vás doma

 

Avokádo
Avokádo je výborným zdrojom zdravých tukov, ktoré prispievajú k znižovaniu hladiny cholesterolu. Je bohatým zdrojom minerálnych látok - napr. Medi, magnézia a fosforu, ale aj vitamínov C, E, K, H a B. Dužina avokáda tiež obsahuje kyselinu palmitovú a olejovú, ktoré sa považujú medzi tie najkvalitnejšie tuky vôbec. Jedno avokádo obsahuje z polovice vlákninu a zo 40% kyselinu listovú, ktorá znižuje riziko srdcového ochorenia.

Cibuľa
Cibuľa obsahuje vysoké množstvo vitamínu B, E, C a tiež kvalitné karotény. Z minerálov tiež železo, síru, fosfor, horčík, vápnik, zinok, meď a jód. Vďaka tomuto bohatému zloženiu pomáha pri prechladnutí a zápaloch dutín a má tiež silné antibiotické účinky. Cibuľa ďalej pomáha tráveniu a pomáha znižovaní škodlivého cholesterolu.

Tip: Správajte sa šetrne k svojim spotrebičom tak, aby vám slúžili čo najdlhšie. Prečítajte si článok: Šesť tipov, Ako používať umývačku.

Zázvor
Typicky intenzívnu vôňu dodávajú zázvoru prospešné esenciálne oleje. Okrem nich má však v sebe tiež celý rad vitamínov, napríklad vitamín A, B1, B2, C, E, a tiež minerálnych látok - sodík, horčík, fosfor, draslík, vápnik, železo. Jednou zo stoviek látok prospešných pre naše zdravie obsiahnutých v zázvoru je Gingeroly. Ten aktivuje cievny systém, znižuje hladinu cholesterolu v krvi a je perfektným pomocníkom pri nachladnutí. V niektorých kultúrach bol tiež považovaný za účinné afrodiziakum.

Losos
Aj napriek tomu, že mäso z lososa je veľmi tučné, býva často doporučované pri redukčných diétach. Neobsahuje totiž praktický žiadne sacharidy, ale veľké množstvo omega 3 mastných kyselín a užitočných bielkovín. Obsahuje tiež vitamíny A, B a D a je označovaný aj ako prevencia Alzheimerovej choroby, má teda pozitívny vplyv na váš mozog.

Zemiaky
Iba jedna stredne veľký zemiak ukrýva cca 60 mg kyseliny listovej. Kyselina listová je vitamínom zo skupiny B-komplex a je dôležitá pri krvotvorbe. Obsahuje tiež hodnotný vitamín A, ktorý je dôležitý pri posilňovaní imunitného systému a pri boji s rakovinou. Oproti iným prílohám, ako sú cestoviny, prípadne ryža, sú zemiaky veľmi diétne a vhodné pri chudnutí.


 
Zhoda-partnerov.jpg

Zhoda partnerov podľa dátumu narodenia


Partnerská zhoda, zhoda na pracovisku, s najbližšími ..... Prečo sa dejú veci ako sa dejú? To všetko nám môžu ozrejmiť čísla. Podľa dátumu narodenia v numerológii nájdeme odpovede na mnohé otázky.
Vypočítajte si svoju zhodu!


 
obr.jpg

Vy ešte nemáte reklamu na DobraRada.sk?


Využite možnosť kvalitnej a výhodnej textovej i banerovej reklamy pre vašu firmu či agentúru. Ponúkame vám aj prenájom spätných odkazov z "priateľského" prostredia, ktoré spĺňa podmienky SEO optimalizácie.


 
obr.jpg

Montážne výhody sudovej sauny


Ich konštrukcia je naozaj jednoduchá a vyžaduje si len základné technické znalosti.


 
1.jpg

Dizajnové hrnčeky na čaj a kávu vlastnými rukami


Biely porcelán je nuda, možno si povzdychnete pri pohľade na porcelánovú súpravu, ktorá vám zostala ukrytá v komore z predošlých čias. Nevyhadzujte ju. Vďaka jednoduchému farebnému postreku vytvoríte i z najobyčajnejšieho riadu dizajnové kúsky.


 
obr.jpg

Ako odvetrať kúpeľňu?


Odvetrávanie miestností, teda aj kúpeľní a WC, možno v zásade rozdeliť na prirodzené a nútené.


 
1.jpg

Zimovanie prenosných rastlín


Ako sa starať o teplomilné, stredozemné či subtropické rastliny od novembra do marca? Vytvorte im podmienky vhodné na ich odpočinok. My vám poradíme ako na to.


 

Rozmýšľate nad vytvorením eshopu? Prečítajte si ako na to

Na internete nájdete množstvo firiem, ktoré vám ponúkajú riešenia na tvorbu eshopu. Prečítajte si 5 tipov, na ktoré by ste mali pamätať už na začiatku.

Bryndzový koláč

Cesto rozdeľte na polovice. Jednu vyvaľkajte a dajte na plech. Z brynd ...

dnes je: 19.10.2019

meniny má: Kristián

podrobný kalendár

28049162

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Kristián | Sobota 19.10.2019 |
ÚvodÚvodná stránka