banner
Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu vodorovná

Ako chudnúť a nezblázniť sa pri tom?

 

dieta.jpgAk zadáte do internetového vyhľadávača slovo „diéta“, vychrlí vám tento za pol sekundy približne 8,7 milióna odkazov. Diéty sa proste na nás valia zo všetkých strán a je v nich celkom slušný chaos. Škatuľková, delená, nutričná, raw, podľa krvných skupín, chrononutričná, paleo, zónová... a každá tvrdí čosi iné: „Vajíčka škodia a rozhodne sa im vyhnite.“ A druhá trvá na tom, že vajíčka sú zdravé a najlepšie by bolo nejesť nič iného. To isté platí pri mäse, mlieku aj pečive. Raz sa dozvieme, že máme vynechať raňajky, inokedy, že večeru. A navyše sa každý mesiac dozvieme, že zdravé je presne to, čo pred mesiacom škodilo. Veru, na zbláznenie. Najlepšie by bolo nejesť nič. Ale to je opäť veľká chyba. Kto neje, nechudne a môže dokonca priberať. Stresuje totiž svoj organizmus a ten v panickej hrôze zo smrti hladom ukladá všetko do tukových zásob, do akejsi zálohy na neskôr. Čo teda s tým?

Dobrá rada vám ponúka niekoľko naozaj jednoduchých fígľov, ktoré sú úplne nezávislé na akejkoľvek diéte, či objave špecialistov. A navyše fungujú.

Pravidlo číslo 1: Zabudnite na diéty

Väčšina z nich síce funguje, no často krát len preto, lebo sú založené na nízkom kalorickom príjme. A tu narážame na problém: aj keď fungujú, nie sú zdravé. Trebárs preto, lebo takmer vždy vynechávajú nejaký pre nás dôležitý prvok stravy. Navyše sú stavané ako časovo obmedzené a keď človek dosiahne vytúžený cieľ a diétu zmierni či ukončí, prirúti sa ako košický rýchlik sabotér s názvom jojo efekt a kilá letia opäť nahor. Naša rada – prestaňte sa trápiť diétami a hlavne neskúšajte hneď túto a potom zase tamtú, ak prvá nezaberie. Len začnite jesť kvalitnejšie. Nemyslite na to, koľko máte zhodiť ale či vám to, čo práve jete slúži, alebo škodí. Príklad: banán je zisk, ale banán v čokoláde je strata. Kým sa dostavia výsledky, môže uplynúť aj rok – no tieto budú trvalé.

Pravidlo číslo 2: Dajte mozgu čas

Určite ste nevedeli, že žalúdku trvá približne 15 minút, kým stihne vyslať mozgu signál, že je plný, že mu už stačí. Preto jedzte pomaly. Keď hltáte, tráviaca sústava nestihne spolupracovať s mozgom a vy sa napchávate, aj keď už žalúdku svieti kontrolka, že je plný. To, že ste sa prejedli zistíte, až keď sa zdvihnete od stola. Hltaním si navyše koledujete o vznik diabetu 2. typu. Nikam sa počas jedla neponáhľajte, odložte lyžicu a pokojne prehoďte pár slov so spolustolovníkmi. Tanier vám nik neukradne.

Pravidlo číslo 3: Oklamte svoje zmysly

Viete, že množstvo jedla, ktoré zjete, neovplyvňuje pocit nasýtenosti tak, ako to robí pohľad na tanier? Podľa expertov nevieme odhadnúť množstvo jedla, ktoré potrebujeme. Ak dostaneme veľký tanier, zjeme často omnoho viac, ako by nám bolo treba. Skúste používať malé taniere. Pravdepodobne zistíte, že množstvo jedla, ktoré sa na malý tanier vojde vám prekvapivo k nasýteniu postačí. Už dávnejšie sa tiež vie, že o množstve zjedeného pokrmu rozhoduje tiež kontrast medzi farbami taniera a jedla. Tak napríklad bielych cestovín zjete z bieleho taniera o 30% viac, než z taniera červeného.

Pravidlo číslo 4: Do hypermarketu len s plným žalúdkom

Čím máte väčší hlad, tým ľahšie podľahnete nezdravým lákadlám v obchodoch s potravinami. S prázdnym žalúdkom hladina krvného cukru klesne a mozog aktivuje chuť na vysoko kalorické bomby typu hamburger. Organizmus sa totiž snaží vrátiť hodnoty cukru v krvi do normálu aj takýmito prostriedkami. S prázdnym žalúdkom si takto pravdepodobne prinesiete domov aj vysoko kalorické potraviny, ktoré ste predtým vôbec kupovať nechceli. Ak predsa len idete hladní na nákup, napíšte si na lístok presné položky, ktoré potrebujete a lákavým regálom so sladkosťami sa vyhnite.

Pravidlo číslo 5: Reorganizácia špajze

Ak otvoríte komoru, špajzu (ale aj chladničku) a prvé, čo uvidíte je napríklad balenie slaných lupienkov či kus nedojedenej torty, je to zle. Pretože práve po tomto siahnete. Takže všetko vysťahujte a usporiadajte tak, aby to najzdravšie – napríklad ovocie a zelenina – bolo to prvé, čo uvidíte. To nezdravé presťahujte do políc, kam je oveľa menej pohodlný prístup. Vyplatí sa vám to.

 

Mohlo by vás tiež zaujať:

Toxoplazmóza nie je strašiak, ale (žiaľbohu) realita. Čo by sme mali o nej vedieť?

Nauč sa robiť masáže ako guru

Ďalšie zaujímavé články, rady a návody na tému Zdravie a výživa

 

© WEBY GROUP
Publikovanie a ďalšie šírenie článkov zo zdrojov internetového portálu DobraRada.sk alebo ich jednotlivých častí, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti WEBY GROUP s.r.o zakázané. V prípade, že máte o ďalšie šírenie článkov záujem, kontaktujte nás na adrese info@dobrarada.sk

 

Foto: www.odin-plus-odna.ru
Autor: Ivan Nôta


 
Zhoda-partnerov.jpg

Zhoda partnerov podľa dátumu narodenia


Partnerská zhoda, zhoda na pracovisku, s najbližšími ..... Prečo sa dejú veci ako sa dejú? To všetko nám môžu ozrejmiť čísla. Podľa dátumu narodenia v numerológii nájdeme odpovede na mnohé otázky.
Vypočítajte si svoju zhodu!


 
obr.jpg

Vy ešte nemáte reklamu na DobraRada.sk?


Využite možnosť kvalitnej a výhodnej textovej i banerovej reklamy pre vašu firmu či agentúru. Ponúkame vám aj prenájom spätných odkazov z "priateľského" prostredia, ktoré spĺňa podmienky SEO optimalizácie.


 
obr.jpg

FASHION SUMMER EVENT S BORISOM HANEČKOM


19. september 2019, ROYAL PALACE *****
Turčianske Teplice


 
TIP.JPG

Plánovanie záhradného posedenia


Niekoľko jednoduchých tipov, na ktoré by mal staviteľ myslieť skôr, ako začne budovať posedenie...


 
01.jpg

Ako skladovať chlieb a pečivo tak, aby ste ich nemuseli na druhý deň vyhodiť?


Pečivo patrí k potravinám, ktoré bohužiaľ často končia v odpadkovom koši. Navrchu chrumkavé a vnútri mäkké vydrží spravidla len jediný deň, potom začne tvrdnúť, gumovatieť, alebo dokonca plesnivieť. Záleží na tom, kde a ako ho skladujete.


 
obr.jpg

Zatvárajte svoju garáž rolovacou bránou na mieru


Zákaznícke riešenie garážových brán je vyhľadávaným spôsobom zabezpečenia osobného automobilu, ako aj samotného vstupu do domu.


 
skladovanie.jpg

Sušenie zeleniny ako rovnocenná alternatíva ku konzervovaniu


Neviete čo robiť s bohatou úrodou zeleniny? Nasušte si z nej zásoby na zimu. Bude sa vám hodiť nielen do polievok. Sušenie je lacná, rýchla a jednoduchá metóda konzervácie bez chémie a cukru.


 

Rozmýšľate nad vytvorením eshopu? Prečítajte si ako na to

Na internete nájdete množstvo firiem, ktoré vám ponúkajú riešenia na tvorbu eshopu. Prečítajte si 5 tipov, na ktoré by ste mali pamätať už na začiatku.

Sypaný tvarohový závin

Múku, cukor, prášok do pečiva dobre zmiešajte. Nahrubo vymastite plech ...

dnes je: 16.9.2019

meniny má: Ľudmila

podrobný kalendár

27704151

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Ľudmila | Pondelok 16.9.2019 |
ÚvodÚvodná stránka