Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3

Komplex cvikov „návrat mladosti“

 

Komplex cvikov „návrat mladosti“ rozprúdi vo vašom tele stagnujúcu energiuNávrat mladosti – to je názov počiatočnej etapy taostických cvikov na zlepšenie funkcií organizmu a celkové omladenie tak tela ako aj ducha. V časoch, kedy „moderný“ západný svet neuznával východné náuky, priniesol toto cvičenie po prvýkrát mimo Čínu učiteľ taoizmu Bian Zhizhong a koncom sedemdesiatych rokov minulého storočia ho spopularizoval natoľko, že mu prepadlo množstvo západne orientovaných ľudí.

S nástupom nového milénia sa však opäť v spleti preniknutých východných náuk podstata návratu mladosti akosi stratila. Preto vám chceme dnes na stránkach Dobrej rady tento komplex cvičení pripomenúť. Tak slovom ako aj obrazom.

Ako obnoviť mladosť organizmu

Celý komplex cvikov pozostáva z troch častí, ktoré vôbec nie sú náročné. Každá z cvičebných častí harmonizuje a precvičuje všetky hlavné svalové skupiny a navyše stimuluje činnosť vnútorných orgánov.

Cvičenie vám nezaberie veľa času. Postačí 5 až 15 minút ráno a večer. Všetky cviky prevádzajte pomaly s hlbokými nádychmi a výdychmi.

CVIK 1

Postavte sa rovno, nohy mierne rozkročte do šírky ramien a spustite ruky voľne popri tele. Pozerajte sa pred seba, uvoľnite všetky svaly v tele a odvráťte svoju myseľ od rušivých myšlienok.

Komplex cvikov „návrat mladosti“ rozprúdi vo vašom tele stagnujúcu energiu

Pomaly a zhlboka sa nadýchnite nosom, postavte sa pritom na špičky, narovnajte ramená a hrudník a myslite na to, že ste vzduch počas nádychu odoslali do spodnej časti brucha. Táto časť cviku robí niekedy problémy, nakoľko pojem „odoslať vzduch do spodnej časti brucha“ vyhodnotí náš mozog ako iracionálny. Po pár pokusoch sa vám to však určite podarí. Hlavné je nezaťažovať myseľ inými myšlienkami a predstaviť si, ako vzduch vdychujete nie do pľúc, ale do brucha.

Chvíľu takto zostaňte. Potom pomaly vydýchnite, pričom brucho zľahka vtiahnete a z postoja na špičkách sa vrátite na celé chodidlo a počas vydychovania prejdite do mierneho podrepu.

Toto cvičenie urobte minimálne 8 krát za sebou – neskôr ho môžete zvýšiť na 16 krát.

CVIK 2

Vlastne ani cvikom v pravom slova zmysle nie je, skôr ide o krátku prestávku medzi prvým a tretím cvičením. Táto prestávka je však veľmi dôležitá a tak si ju opíšeme podrobne.

Komplex cvikov „návrat mladosti“ rozprúdi vo vašom tele stagnujúcu energiu

Po predchádzajúcom cvičení zadržte dych pokiaľ sa vám bude dať. Ideálne až okolo 1 minúty. Vráťte telo z podrepu do štartovacej pozície (vzpriamene, nohy od seba na šírku ramien). Vo chvíli, keď začnete dýchať začnite sa tiež triasť celým telom. Ako? Uvoľnite všetky svaly, telo držte rovno a ruky voľne visiace po jeho stranách. Kolená môžete jemne pokrčiť. Potriasajte telom a postupne zvyšujte amplitúdu „kmitania“. Toto robte po dobu jednej minúty. Cvičenie sa vykonáva správne len vtedy, ak potriasate naozaj celým telom vrátane hrudníka, svalov aj vnútorných orgánov.

CVIK 3

Po „pretrepaní“ celého tela zostaňte v postoji, kedy sú nohy od seba na šírku ramien, chodidlá pevne na zemi a ruky voľne pozdĺž tela. Kolená mierne pokrčte a telo nakloňte mierne dopredu. Opäť sa snažte vyčistiť svoju myseľ, uvoľnite svaly a dýchajte s otvorenými ústami. Nasledujúcu cvičebnú pozíciu by sme mohli nazvať rotátor: ľavým ramenom robte kruhový pohyb v smere vpred, nahor a nadol a zároveň pravým vykonávajte rovnaký

Komplex cvikov „návrat mladosti“ rozprúdi vo vašom tele stagnujúcu energiu

Ramenami opíšte 16 pomyselných kruhov.

To je všetko. Počas tohto cvičenia sa zlepšujú funkcie vnútorných orgánov, zlepšuje krvný obeh a celkové prekrvenie, kedy sa všetky tkanivá rýchlo nasýtia kyslíkom. Okrem toho cvičenie „návrat mladosti“ odstraňuje bolesti chrbta a ramien, menštruačné kŕče a nadúvanie. Navyše zvyšuje odolnosť organizmu a ak budete pravidelní a dôslední v cvičení, zistíte už po týždni, že ste fyzicky aj psychicky omladli. Cvičte každé ráno a večer.

Bonus na záver: Cvičenie podporuje správny metabolizmus (teda aj chudnutie) a zlepšuje sexuálne funkcie tak u muža ako aj u ženy.

 

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Prstová jóga 1: ako vyslať signál k mozgu a duši cez svoje dlane

Únava a vyčerpanosť

Ďalšie články, rady, tipy na tému Zdravie-sami sebe

 

© WEBY GROUP
Publikovanie a ďalšie šírenie článkov zo zdrojov internetového portálu DobraRada.sk alebo ich jednotlivých častí, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti WEBY GROUP s.r.o zakázané. V prípade, že máte o ďalšie šírenie článkov záujem, kontaktujte nás na adrese info@dobrarada.sk

 

Foto: takprosto.cc

Autor: Ivan Nôta


 
obr.jpg

5 vecí, na ktoré by ste nemali zabudnúť pri výbere práčky


Viete, že prvá práčka bola zostrojená už v roku 1767? Je to tak. Dnes natrafíte v obchodoch na veľké množstvo práčok s najrozmanitejšími funkciami od tých najznámejších až po úplne neznáme značky. Ako sa v nich orientovať?


 
Zhoda-partnerov.jpg

Zhoda partnerov podľa dátumu narodenia


Partnerská zhoda, zhoda na pracovisku, s najbližšími ..... Prečo sa dejú veci ako sa dejú? To všetko nám môžu ozrejmiť čísla. Podľa dátumu narodenia v numerológii nájdeme odpovede na mnohé otázky.
Vypočítajte si svoju zhodu!


 

VY EŠTE NEMÁTE REKLAMU NA DOBREJ RADE?

Možnosť textovej i banerovej reklamy pre vašu firmu či agentúru


 
obr.jpg

Voľba tmelu pri pokládke dlažby


Veľmi podstatnou pri pokládke nového materiálu je voľba správneho lepiaceho tmelu. Je nutné ho vyberať podľa druhu dlažby (sintrovaná, nasiakavá), prostredia (terasa, podlahové vykurovanie) a podkladu (betón, drevotrieska).


 
01.jpg

Výsadba ozimného cesnaku


Cesta ku kvalitnej a bohatej úrode ozimného cesnaku je jednoduchšia, ako si myslíte. Dôležitá je dôkladná príprava pestovateľskej plochy aj správna technika výsadby. Ukážeme vám, ako na to.


 
obr.jpg

Opracovanie tvaru kameňa pri stavbe kamenných domov


Pre hrubšie opracovanie niekoľkých pieskovcových blokov si vystačíte so širokým sekáčom. Kamene sa opracovávajú tiež vŕtacím kladivom s rôznymi nadstavcami.


 
03.jpg

Ako uchovať ovocie v pivnici až do jari, alebo zásady skladovania


Ak jablká alebo hrušky dobre uskladníme, zefektívnime tak vlastne zber: len málo trhaného ovocia príde navnivoč. Z tohto pohľadu sa teda oplatí dodržiavať určité zásady.


 

Koláč Haam

Múku a vajcia zmiešajte, pridajte maslo a práškový cukor. Prilejte mli ...

dnes je: 20.10.2018

meniny má: Vendelín

podrobný kalendár

25052842

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Vendelín | Sobota 20.10.2018 |
ÚvodÚvodná stránka