Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu vodorovná

Stravovanie v lete

 

Z dôvodu vysokých teplôt nám v lete často chýba chuť do jedla. Horúčava a hlad však jednoducho nepatria k sebe. Je to prirodzené, lebo pri výrobe telesného tepla nepotrebuje telo v letných mesiacoch toľko energie, ako v zime. Preto jednoducho chuť do jedla strácame.

 

Stravovanie v lete


Malé porcie - ľahké jedlá

Keď nám teda chýba chuť do jedla, mali by sme aj skutočne menej jesť. U tých, ktorí majú problémy s nadváhou a chcú ich vyriešiť, je toto obdobie veľmi vhodné na chudnutie. Pre letnú diétu platí jednoduché pravidlo- menej je niekedy viac. Jesť by mal človek len vtedy, keď má na jedlo chuť, malé porcie a ľahkú stravu.

Základom takejto stravy je zelenina. Tá telu nedodáva až toľko energie, ale dodáva mu veľmi potrebnú vodu a práve tie minerálne látky, ktoré sa z neho pri vylučovaní potu strácajú.

Prílohy akými sú napríklad zemiaky môžete pokojne vynechať.
Ryby treba pripravovať na uvoľnenej vode, bez pridania oleja. Olej a masť sú totiž práve tou súčasťou jedál, ktorá je pri požívaní jedál v horúčavách úplne zbytočná.
Kto však skutočne mieni schudnúť nesmie zabúdať na pohyb.


Nektarinky

Stravovanie v lete V horúčavách je pokožka veľmi dobre prekrvovaná a my sa potíme. To môže byť niekedy dosť nepríjemné, ale ako vieme, potenie je nevyhnuté k tomu, aby sa náš organizmus neprehrial. Náš „chladiaci systém“ môžeme podporiť extra porciou Vitamínu C. Dopomôžu nám k tomu nektarinky.

200 g nektariniek pokryje dennú potrebu C vitamínu. Najväčšie množstvo vitamínov sa ukrýva pod ich šupkou, preto ich len dobre umyme a radšej nešúpme, aby sme sa o tento zdroj zdravia nepripravili. Nektarinky okrem veľkého množstvu C vitamínu obsahujú aj pre telo veľmi užitočnú kyselinu salicylovú, ktorá má vynikajúce protizápalové účinky a môže preto pomôcť aj pri úpaloch.

Šaláty - listy krásy

V lete jedzte hlavne veľa listového šalátu. Obsahujú totiž dôležitú kyselinu fólovú, ktorá práve v letnom období v tele často absentuje, pretože ju letné slnko dokáže rýchlo zničiť. Kyselina fólová je neodmysliteľná pre rast buniek, elasticitu pokožky a tvorbu krvi. Soľ v zálevke a dodatky do šalátu napr. kukurica podporujú viazanie B-vitamínu v tele. Porcia šalátu pokraje potrebu kyseliny fólovej na celý deň. Mal by byť čerstvý a nie niekoľko hodín odstáty na slnku a v teple.

Paradajky- ochranný faktor 2-4

Paradajka je s vyše 90 % obsahom vody pre telo jedným z najväčších dodávateľov tekutín. Okrem toho telu bohato dodáva kálium, potrebné pre svalstvo. Jej najúčinnejšou zložkou je však látka Lykopin, ktorá ochraňuje pokožku pred UV žiarením a ochraňuje pred úpalom. V jednej zaujímavej štúdii bolo dokázené, že zo 40 g paradajkového pretlaku a 10 g olivového oleja na deň dokáže telo ochrániť tak, ako ochraňuje ľudí so svetlou pleťou faktor 2 a tmavé typy faktor 4.

Lykopin má najlepšie účinky vtedy, ak sa paradajka konzumuje nakrájaná na malé kúsky a samozrejme so šupkou. Môžeme ju krátko podusiť na oleji.

Francúzski vedci odporúčajú zjesť denne 50- 100 g domáceho paradajkového pyré- rastlinný olej ako výbornú ochranu pokožky pred letným slnkom.

Jedzte jogurt – nebudete unavení!

Jedným so sprievodných znakom leta sú aj letné flirty a zoznamovanie sa s novými ľudmi, s ktorými sme si akosi bližšie ako počas zimného obdobia.

Hlavné pravidlo: čerstvý dych.
Jedte veľa jogurtu. Jeho mikrokultúry zadraňujú tvorbe zápachu v ústnej dutine. Okrem toho pôsobí antibakteriálne, stabilizuje flóru v črevách a ochraňuje pred hnačkami. Odporúčasa zjesť 100- 150 g jogurtu denne, najlepšie, ak si ho rozdelíte na 2x. Nemusí byť probiotický a najlepšie biely. Farbivá a vône môžu zápach v ústnej dutine znovu podporiť a to si predsa neželáme.

Sézamový olej na dobrú náladu

Byť každý deň dobre naladený, to je si snom mnohých z nás. K tomu, aby to tak skutočne bolo nám pomôže sézamový olej. Jeho ligníny sa postarajú o posilnenie našej nervovej sústavy a zaúčinkujú proti stresu. Sézamový olej obsahuje aj vzácne nenasýtené kyseliny, ktoré efektívne podporujú prácu C a E- vitamínu potrebných pre ochranu pokožky.
Sézamový olej môže byť využitý aj pri tepelných úpravách jedál.

 

Stravovanie v lete

Mohlo by vás tiež zaujať:

Cesnaková vodka

Letné horúčavy a puchnutie nôh

Ďalšie zaujímavé články na tému Zdravie a výživa

 

© WEBY GROUP
Publikovanie a ďalšie šírenie článkov zo zdrojov internetového portálu DobraRada.sk alebo ich jednotlivých častí, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti WEBY GROUP s.r.o zakázané. V prípade, že máte o ďalšie šírenie článkov záujem, kontaktujte nás na adrese info@dobrarada.sk

Foto:setwalls.ru, frukty-i-owoshi.ru, iamcook.ru


 
Zhoda-partnerov.jpg

Zhoda partnerov podľa dátumu narodenia


Partnerská zhoda, zhoda na pracovisku, s najbližšími ..... Prečo sa dejú veci ako sa dejú? To všetko nám môžu ozrejmiť čísla. Podľa dátumu narodenia v numerológii nájdeme odpovede na mnohé otázky.
Vypočítajte si svoju zhodu!


 

VY EŠTE NEMÁTE REKLAMU NA DOBREJ RADE?

Možnosť textovej i banerovej reklamy pre vašu firmu či agentúru


 
obr.jpg

Efektné interiéry hlinených domov sú ako z rozprávky


Obytný priestor hlineného domu má vlastnosti vyplývajúce z podstaty prírody a v drvivej väčšine zodpovedá obecne platným pravidlám o dispozičnom usporiadaní miestností.


 
d.jpg

Anjelský likér


Znalci hovoria, že po treťom poháriku začujete anjelské hlasy a po štvrtom sa ako anjeli budete aj cítiť. Dlhú dobu sa nevedelo, aké prísady sa do tohto nápoja používajú. Je jemný a pritom korenistý.


 
obr.jpg

Ochrana dreva v stavebných konštrukciách podkrovia


V článku „Dizajnové riešenia interiéru miniatúrneho podkrovia“ sme spomínali že dodnes sa pojem podkrovie v niektorých prípadoch spája s pojmom skladisko.


 
c.jpg

Ako pripraviť naozaj chutnú štedrovečernú večeru bez stresu?


Nedajte sa rozhodiť z pokojného sviatočného rytmu a pripravte sviatočnú večeru bez toho, aby sa "niečo pokazilo". Na čo si vlastne dávať pri príprave tradičného štedrovečerného jedla pozor?


 

Talianske hovädzie roštenky

Roštenky na okrajoch narežte, naklepte, osoľte, okoreňte a potrite pre ...

dnes je: 19.12.2018

meniny má: Judita

podrobný kalendár

25436258

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Judita | Streda 19.12.2018 |
ÚvodÚvodná stránka