banner
Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu vodorovná

Vitamíny pre krásu

 

Ženský organizmus potrebuje 6 hlavných vitamínov na to, aby  ho ochraňovali a zlepšovali  vám náladu. Dajte pozor na to, aby ste si z dopriali potrebné množstvá.
 

Proti stresu


brokolica.JPGVitamín B5 - kyselina pantoténová
Ochraňuje pred stresom a únavou, zvyšuje schopnosť koncentrácie a pozornosť.
Odporúčaná denná dávka: 6 miligramov

Túto dávku pokryje porcia brokolice - cca 400 g, alebo 4-5 krajcov celozrnného chleba, 200 g müsli, ako aj 250 g šampiňónov.
 

 

Na stavbu svalstva


slnečnicové jadierkaVitamín B1 – tiamín

Ja dôležitý pre metabolizmus cukrov,, zdravý rast a tak isto výkonnosť svalov. Ochraňuje pred fyzickým vyčerpaním a telu dodáva silu a energiu.
Odporúčaná denná dávka: 1 miligram

Jeho zdrojom sú zemiaky, slnečnicové jadierka a hrášok.
 

Na srdce


Vitamín E –tokoferol

Je výborným antioxidantom, čo znamená, že ničí voľné radikály a zároveň znižuje riziko zápalov. Ochraňuje cievy pred kornatením a zabraňuje tvorbe krvných zrazenín.
Odporúčaná denná dávka: 12 miligramov

Tento vitamín obsahuje olej z pšeničných klíčkov, z ktorého dennú dávku pokryje 1 lyžica, alebo 50 g lieskovcov alebo 60 g mandlí.
 

Pre dobrú postavu

Vitamín C – kyselina askorbová

Je vynikajúcim spaľovačom tukov, ktorý podporuje produkciu noradrenalínu. Ten premieňa tuky na energiu, telo spolu s ním prijíma aj železo, v dôsledku čoho sme aktívnejší.
Odporúčaná denná dávka: 100 miligramov

Nachádza sa v 2 kusoch kiwi alebo v 0,2 l pomarančového 100 % džusu.

 

Na dobrú náladu


Vitamín D – kalciferol

Je rozpustný v tukoch, podporuje tvorbu hormónov šťastia. Vďaka ním nielenže, že sme šťastní, ale sme i odolnejší voči stresu.
Odporúčaná denná dávka: 5 mikrogramov

Nájdete ho v avokáde alebo napríklad vo vajíčku na mäkko.

 

Pre krásnu pleť


mrkavaVitamín A je látka, ktorá pomáha pleti proti príznakom stárnutia, pretože podporuje rast telových buniek. Znižuje tvorbu vrások, podporuje tvorbu svalstva, blahodárne pôsobí na nechty, vlasy i zrak.


Odporúčaná denná dávka: 0,8 miligramov


Toto množstvo obsahuje napríklad 100 g mrkvy alebo 100 g paradajok aj vo forme šťavy. Na to, aby telo dokázalo zeleninu spracovať, potrebuje tuk. Zeleninu sa teda doporučuje kombinovať s trochou olivového oleja.
 

Mohlo by vás tiež zaujať:

Citróny aj proti rakovine

Na chudokrvnosť

Ďalšie zaujímavé články, rady a návody na tému Zdravie a výživa

 

© WEBY GROUP
Publikovanie a ďalšie šírenie článkov zo zdrojov internetového portálu DobraRada.sk alebo ich jednotlivých častí, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti WEBY GROUP s.r.o zakázané. V prípade, že máte o ďalšie šírenie článkov záujem, kontaktujte nás na adrese info@dobrarada.sk


 
Zhoda-partnerov.jpg

Zhoda partnerov podľa dátumu narodenia


Partnerská zhoda, zhoda na pracovisku, s najbližšími ..... Prečo sa dejú veci ako sa dejú? To všetko nám môžu ozrejmiť čísla. Podľa dátumu narodenia v numerológii nájdeme odpovede na mnohé otázky.
Vypočítajte si svoju zhodu!


 
obr.jpg

Vy ešte nemáte reklamu na DobraRada.sk?


Využite možnosť kvalitnej a výhodnej textovej i banerovej reklamy pre vašu firmu či agentúru. Ponúkame vám aj prenájom spätných odkazov z "priateľského" prostredia, ktoré spĺňa podmienky SEO optimalizácie.


 
obr.jpg

FASHION SUMMER EVENT S BORISOM HANEČKOM


19. september 2019, ROYAL PALACE *****
Turčianske Teplice


 
TIP.JPG

Plánovanie záhradného posedenia


Niekoľko jednoduchých tipov, na ktoré by mal staviteľ myslieť skôr, ako začne budovať posedenie...


 
01.jpg

Ako skladovať chlieb a pečivo tak, aby ste ich nemuseli na druhý deň vyhodiť?


Pečivo patrí k potravinám, ktoré bohužiaľ často končia v odpadkovom koši. Navrchu chrumkavé a vnútri mäkké vydrží spravidla len jediný deň, potom začne tvrdnúť, gumovatieť, alebo dokonca plesnivieť. Záleží na tom, kde a ako ho skladujete.


 
obr.jpg

Zatvárajte svoju garáž rolovacou bránou na mieru


Zákaznícke riešenie garážových brán je vyhľadávaným spôsobom zabezpečenia osobného automobilu, ako aj samotného vstupu do domu.


 
skladovanie.jpg

Sušenie zeleniny ako rovnocenná alternatíva ku konzervovaniu


Neviete čo robiť s bohatou úrodou zeleniny? Nasušte si z nej zásoby na zimu. Bude sa vám hodiť nielen do polievok. Sušenie je lacná, rýchla a jednoduchá metóda konzervácie bez chémie a cukru.


 

Rozmýšľate nad vytvorením eshopu? Prečítajte si ako na to

Na internete nájdete množstvo firiem, ktoré vám ponúkajú riešenia na tvorbu eshopu. Prečítajte si 5 tipov, na ktoré by ste mali pamätať už na začiatku.

Sypaný tvarohový závin

Múku, cukor, prášok do pečiva dobre zmiešajte. Nahrubo vymastite plech ...

dnes je: 16.9.2019

meniny má: Ľudmila

podrobný kalendár

27704413

Úvod | Mapa stránok | RSS | Meniny má Ľudmila | Pondelok 16.9.2019 |
ÚvodÚvodná stránka